فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی غرب را احاطه کرده است

از روند گسترش حجاب در غرب به چه اندازه اطلاع دارید؟ آیا اسلام هراسی و قوانین محدود کننده حجاب در غرب، مانع از گسترش این فرهنگ اسلامی در غرب شده است؟

خبرگزاری فارس: فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی غرب را احاطه کرده است

 شکوفایی اسلام در غرب نمادهای مختلفی دارد که ازجمله آنها - گسترش حجاب در میان دختران و زنان غیر مسلمانانی که به اسلام روی می‌آورند، آنها به حجاب به عنوان یک عامل مهم در ایجاد امنیت روحی و روانی می‌نگرند، امنیتی که با پدیده برهنگی و بی بند و باری در غرب مورد تهدید قرار گرفته است.

از سوی دیگر، جریان رو به جلوی بیداری اسلامی نه تنها در کشورهای اسلامی و عرب منطقه و آفریقا همچون تونس، لیبی، آذربایجان و ... در احیای سنت‌های اسلامی همچون عفاف و حجاب تأثیرات قابل توجهی داشته است، بلکه سبب توجه دیگر کشورها از جمله کشورهای غربی به خصوص نخبگان علمی این کشورها به سمت فرهنگ اسلامی از جمله حجاب و عفاف شده است.

اگر چه ماجرای روند گسترش حجاب از سال‌ها قبل در غرب اتفاق افتاده است، لکن با توجه به بیداری اسلامی، افزایش پیشرفت کشورهای اسلامی در مسائل مختلف علمی اجتماعی و ...، پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، افزایش اسلام هراسی، قوانین ضد اسلامی و ... گسترش فرهنگ عفاف حجاب از روند قابل توجهی برخوردار شده است که در این نوشتار به قسمتی از آن اشاره می‌شود.

تاریخچه اجمالی حجاب در غرب

شاید معنای حجاب اینگونه که در حال حاضر در عرف اطلاق می‌شود، در قرون گذشته تمدن غرب جایی نداشته باشد، لکن پوشاندن بدن و به خصوص موی سر از بدیهیات تاریخی غرب است[1]؛ بسیاری از زنان مسیحی در قرون گذشته، نه تنها در مراسم مذهبی اعم از دعا و یا رفتن به کلیسا بلکه به غیر از آن در طول زندگی معمول خود نیز از نقاب، پوشیه و یا به لفظ امروزی روسری (VEIL) برای پوشاندن موی سر خود استفاده می‌کردند.[2]این روند، اگر چه تا قرن هیجدهم، نوزدهم و بیست میلادی ادامه پیدا کرده است، لکن در طول این دوره دستخوش حوادثی نیز شده است؛ بنبار اسناد تاریخی و تصاویر موجود از شکل لباس

زنان غربی در این چند قرن، شکل حجاب چندین بار تغییر کرده است به خصوص بعد از دوره رنسانس.

به عنوان مثال، پوشیه یا همان روسری در قرن هجدهم تبدیل به کلاه شده است و میان زنان اختلاف بوجود آمده است که آیا باید حجاب موی سر فقط در مواقع دعا و ورود به کلیسا باشد، یا فرقی نمی‌کند در چه وضعیتی باشی و باید در همه حال موی سرت پوشیده باشد.

بعد از آن، در اوایل قرن 20، پوشش زنان تبدیل به کلاهی آویزان شده است که بیشتر در زنان روستایی و زنانی که در کلیسا خدمت می‌کرده‌اند، دیده شده است؛ در قرن نوزدهم میلادی تا اواسط این قرن، کلاه به عنوان یکی از وسایل تجملی در اروپا مورد استفاده زنان قرار می‌گرفته است لکن زنان اروپایی همواره در اماکن عمومی موی سر خود را با کلاه می‌پوشاندند.

آنچه از نظر جامعه شناسان غربی مورد نظر قرار گرفته است، فراموش شدن دلیل اصلی پوشش زنان در مواقع دعا و غیر از آن است، بنبا ر نظر این افراد، دلایل معنوی پشت سر آن وجود داشته است که در حال حاضر فراموش شده است[3].

به هر حال آنچه در دنیای امروز غرب وجود دارد، از آنچه که در تاریخ گذشته تمدن غرب وجود داشته است، فاصله پیدا کرده است.

افزایش گرایش زنان به اسلام و حجاب در غرب

اگر چه با توجه با تبیلغات منفی و همه جانبه غرب علیه اسلام و فرهنگ اسلامی، بسیاری از مردان و زنان غربی در ذهن خود، تصویر ترسناک و خطرناکی در ذهن خود ایجاد کرده‌اند، لکن در کنار تمام تبیلغات منفی غرب، روند گرایش و تمایل مردان به خصوص زنان غربی به اسلام و علی الخصوص به مسئله حجاب غیر قابل انکار است[4] به شکلی که بر اساس آمار مختلف، اسلام نسبت به دیگر ادیان در غرب رو به گسترش است و بیش از 150 درصد، افزایش یافته است[5].

پروفسور "مادلین زیلفی" استاد تاریخ خاورمیانه در دانشگاه مریلند درباره افزایش رروند تمایل قشر تحصیلکرده زنان در دانشگاه‌های آمریکایی می‌گوید: سرعت این روند مرا کنجکاو کرده است، من بارها این موضوع را در دانشکده دیده‌ام که اسلام به دختران هویت بخشیده است، اکنون دختران مسلمان با انگیزه قویتری در دین اسلام تحقیق می‌کنند و نسبت به اعتقاداتشان جدیت بیشتری دارند.

زیلفی همچنین می‌گوید: حجاب کلمه‌ای است که معنای بسیار دارد، حجاب همیشه در داخل و خارج کشورهای اسلامی نماینده خیلی از چیزها از جمله یک بیانیه سیاسی محکم علیه فساد و بی بند و باری و یک عمل مذهبی عمیق شخصی بوده است؛ این موضوع به اصل اسلام برمی‌گردد؛ قرآن حجاب را در قالب لباس لازم شمرده است.[6]

گزارش مختصری از مبارزه غرب برای گسترش حجاب در جامعه

پس از حوادث یازده سپتامبر، صدور و تصویب قوانین ضد اسلامی در غرب و گسترش پدیده اسلام فوبیا وارد فاز جدیدی شده است و به دنبال آن حجاب که از ارکان اساسی ایمان زن مسلمان و سمبل عفاف وی محسوب می‌شود، در بعضی از کشورهای غربی با تهدیدها و مشکلات فراوانی روبرو است.

ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه

اولین بار تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه سر و صدای زیادی ایجاد کرد[7]؛ مسلمانان فرانسه به عنوان بزرگترین جامعه مسلمان اروپا، از سال 2004 به موجب تصویب قانونی از داشتن حجاب در مدارس دولتی منع شدند. به موجب این قانون تحت عنوان طرح"ممنوعیت استفاده از نشانه‌های مذهبی در مدرسه‌های فرانسه"، استفاده از حجاب اسلامی در مدارس فرانسه رسماً غیرقانونی شد. پیش از آن نیز اغلب مدارس فرانسه به سختی به دانش آموزان خود اجازه می‌دادند با پوشش اسلامی در کلاس‌های خود حاضر شوند.[8]

در شرایطی که تبعیت مسلمانان فرانسه از این قانون نشانه موجه بودن آن در نظر مسلمانان نیست، بسیاری از دختران مسلمان به واسطه این ممنوعیت برای تحصیل به کشورهای همسایه فرانسه سفر کرده یا در مدارس خصوصی حاضر می‌شوند تا بتوانند حجاب و هویت دینی خود را حفظ کنند.[9]

طرح قانون ممنوعیت حجاب در آمریکا

طرح ممنوعیت حجاب که برای اولین بار در اروپا و کشور فرانسه اجرا گردید، به سرعت در سطح جهان مثل آمریکا و حتی در کشورهایی مانند ترکیه که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، رواج یافت.

پیش‌نویس قانون ممنوعیت نمادهای دینی برای معلمان مدارس از جمله داشتن حجاب در ایالت اورگان آمریکا مطرح شده است.[10]

مجازات زندان برای زنان محجبه در بلژیک

براساس طرح پیشنهادی برخی نمایندگان پارلمان بلژیک، زنان محجبه‌ای که از پوشیه یا نقاب در اماکن عمومی استفاده می‌کنند، مجرم شناخته شده و جریمه نقدی شده یا زندانی می‌شوند.

"کریستین دوفرانیه " عضو مجلس سنای بلژیک و رئیس فراکسیون جنبش اصلاح از ارائه طرحی قانونی به مجلس خبر داد که طبق آن، استفاده از حجاب پوشیه یا نقاب در این کشور جرم محسوب شود.

این نماینده پارلمان بلژیک با اشاره به اینکه پیشنهاد طرح این قانون در چارچوب سلامت عمومی و احترام به ارزش‌های جامعه است، ادعا کرد: باید قانونی وجود داشته باشد که براساس آن هرکس از لباسی که موجب عدم شناخت و تشخیص هویتش در اماکن عمومی شود، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.[11]

براساس این قانون قرار است جریمه کسانی که پوشیه استفاده می کنند از 15 تا 25 یورو یا یک تا هفت روز زندان باشد.[12]

ممنوعیت حجاب در سوئیس، چهارمین کشور اروپایی در فرایند مقابله با حجاب

در کنار کشورهایی همچوم فرانسه، بلژیک و هلند در راستای ممنوعیت حجاب، کشور سوئیس نیز قرار می‌گیرد که عنوان چهارمین کشور اروپایی ممنوعیت نقاب و حجاب را به تصویب رساند. پارلمان سوئیس با 101 رای موافق در برابر 77 رای مخالف، نسبت به نداشتن تقاب در اماکن عمومی سوئیس رای داد که این امر باعث آزرده خاطر شدن مسلمانان شد.

این اقدام در زمانی اتخاذ شد که "اسکار فریسینگر" از قانونگذاران حزب راست گرای مردم در سوئیس ممنوعیت نقاب را به پارلمان ارائه داد و مدعی شد: در زمانی که عدم امنیت در خیابانهای ما رشد می کند مردم بیشتری چهره خود را پشت روبنده یا برقع پنهان می کنند باید جلوی نقاب را بگیریم.

اسلام هراسی و مقابله با حجاب، وسیله غرب برای زنده نگه داشتن لیبرال دموکراسی

یکی از علل برخورد غرب با مسلمانان و ایجاد محدودیت برای آنها در این جوامع، تبلیغ خطر مسلمانان و بزرگنمایی آن است؛ بر کسی پوشیده نیست که پس از حوادث خود ساخته یازده سپتامبر و متهم نمودن مسلمانان، محدودیت حقوق اقلیت‌های اسلامی در کشورهای غربی رو به فزونی گذاشت. بخشی از منشأ اسلام هراسی به این دلیل است که وقتی مارکسیسم فرو می‌پاشد غرب باید برای حفظ یکپارچگی خود دشمن فرضی ترسیم کند، این نظریه هانتینگتون که برتری آمریکا در بحران و چالش معنا پیدا می‌کند، به منزله دکترین استمرار قدرت ایالات متحده آمریکا تلقی می‌شود. بنابر این باید پس از خلا رقیب شرقی آن جایگزینی معرفی شود که در این راستا پس از فروپاشی کمونیسم، اسلام را به عنوان دشمن فرضی جایگزین نمودند.

آنچه زمینه کشته شدن "مروه الشربینی " را در دادگاه درسدن آلمان به وجود آورد، نژادپرستی است که سراسر اروپا و آمریکا را فرا گرفته و در حقیقت علت اصلی اسلام ستیزی در غرب به شمار می‌رود.

گوشه‌ای از سخنان بازیگر و مدل آمریکایی مسلمان شده

"سارا بوکر" هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی در گفتگویی خود را و علت مسلمان شدنش را اینگونه بیان می‌کند: من یک دختر آمریکایی هستم که در مرکز این کشور به دینا آمده‌ام و در آنجا زندگی کرده‌ام، من نیز به مانند تمام دختران دیگر، بزرگ شده و رشد کرده‌ام و به مانند آنها، علاقه بسیاری به مادیات و زرق و برق زندگی در شهرهای گران داشتم.

در نهایت من به فلوریدا و از آنجا به ساحل جنوبی میامی نقل مکان کردم. یک منطقه پرشور برای آنهائی که در جستجوی "زندگی پر زرق و برق" هستند. طبیعتا، من آنچه که یک دختر معمولی غربی انجام می‌دهد را انجام می‌دادم؛ براساس ارزیابی ارزش خودم بر مبنای میزان جلب توجه دیگران من به ظاهر و جذابیت و گیرائی خودم توجه داشتم. من مرتبا ورزش می کردم و یک مربی شخصی شدم. یک خانه شیک لب دریا خریدم و توانستم یک سبک زندگی "با کلاس" برای خود فراهم کنم.

سالها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در "جذابیت زنانگی‌ام" پیشرفت می‌کنم درجه رضایت شخصی و خوشبختی‌ام افت می‌کند؛ من برده مد بودم، من گروگان ظاهرم بودم.

به علت افزایش مستمر فاصله میان رضایت شخصی من و سبک زندگی‌ام، من در فرار از الکل و مهمانی‌ها (پارتی ها) به مراقبه (مدیتیشن) و مذاهب غیرمتعارف پناه می‌بردم. اما یک فاصله کوچک به یک دره تبدیل گشت. و در نهایت متوجه شدم که تمامی آنها فقط یک مسکن هستند و نه یک درمان موثر.[13]

یازده سپتامبر 2001، زمانی که من شاهد رگبار پی در پی اسلام، ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و اعلام شرم آور "جنگ صلیبی جدید" بودم، توجه‌ام به چیزی بنام اسلام، جلب شد؛ تا آن زمان، تمام چیزهائی که برای من با اسلام تداعی می‌گردید عبارت بودند از: زنان پوشیده در "چادر"، کتک زنندگان زنان (همسران) و یک دنیا ترور و وحشت.

یک روز من با قرآن، کتابی که در غرب بطور منفی کلیشه‌ای معرفی شده است برخورد کردم. در ابتدا سبک و نحوه برخورد قرآن مرا تحت تاثیر قرار داد، و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. من قرآن را خطابه‌ای مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح، بدون نیاز به هیچ مترجم (مفسر) و کشیشی یافتم.

من یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان‌ها و محله‌هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار "شیک" سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم. اگر چه مردم، چهره‌ها، و مغازه‌ها همه همان‌ها بودند، اما یک چیز به طرز چشمگیر و استثنائی متفاوت بود، من همان نبودم و نه آرامشی که من برای اولین بار در زن بودن تجربه کردم.

به شما زنانی که مفاهیم زشت کلیشه‌ای علیه حجاب فروتنانه اسلامی را می‌پذیرید، می‌گویم که: شما نمی‌دانید که چه چیزی را دارید از دست می‌دهید

گلبانگ تکبیر در آسمان ایران اسلامی طنین‌انداز شد

گلبانگ تکبیر همزمان با سی‌وچهارمین فجر انقلاب اسلامی در آسمان ایران اسلامی طنین‌انداز شد.اسلامی

گلبانگ الله‌اکبر در آسمان ایران اسلامی دقایقی پیش همزمان با سی‌و چهارمین فجر انقلاب اسلامی طنین انداز شد.

پیش از این شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛ نوای روحانی، دل‌انگیز و روح‌بخش‌ گلبانگ تـکبیر، ملت بزرگ و استوار ایـران اسلامی در شب پیروزی انقلاب اسلامی در کران تا کران آسمان گلگون میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌شود و با مدد دم قدسیایی شهدا و امام شهیدان، همراه با فریادهای «الله اکبر» ملت شجاع و قهرمان ایران اسلامی در حمایت از ملت‌های مسلمان و ستمدیده جهان، بر اندام نحیف استکبار جهانی و تمامی کاخ‌های ظلم و طاغوت لرزه انداخته و تمامی نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را منهدم نموده و تحریم‌های یک‌جانبه استکبار را ناکام می‌گذارد‌.

بر این اساس در شامگاه 21 بهمن‌ماه (شب 22 بهمن) سراسر کشور همزمان با تهران رأس ساعت «21:00» در 331 شهر و شهرستان و همزمان در 17  منطقه از میادین اصلی و مکان‌های عمومی شهر تهران نورباران شد.

میثاق‌نامه عفاف و حجاب در آموزش و پرورش نهایی شد

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن میثاق‌نامه عفاف و حجاب در این وزارتخانه خبر داد.

خبرگزاری فارس: میثاق‌نامه عفاف و حجاب در آموزش و پرورش نهایی شد


محمد ابراهیم محمدی مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مراحل نهایی تصویب میثاق‌نامه عفاف و حجاب طی شده است و به‌زودی برای اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این میثاق‌نامه در سه بخش عفاف و حجاب دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب متناسب با سه گروه مخاطب آموزش و پرورش طراحی شده است.

محمدی ادامه داد:: در بخش دانش‌آموزی این میثاق‌نامه با اشاره به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، بر انتخاب پوششی در راستای فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از سوی دانش‌آموزان تأکید شده است.

وی، نقش خانواده و آموزش و پرورش در فراگیری فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را بی‌بدیل خواند و تصریح کرد: خانواده و مربیان نقش مهمی در پیشبرد اهداف عفاف و حجاب دارند که در این میثاق‌نامه به بخشی از آن اشاره شده است.

                             مردان در عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بی‌خطاب نیستند

معاون آموزش و پرورش گفت: مردان در موضوع عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بیکار و بی‌خطاب نیستند، چراکه شش خطاب مستقیم به مردان در قرآن داریم.

خبرگزاری فارس: مردان در عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بی‌خطاب نیستند


مهری سویزی عصر امروز در دومین همایش بین‌المللی عفاف و حجاب که در استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به فریضه مترقی حجاب و عفاف اظهار کرد: خداوند برای تنظیم روابط اجتماعی 17 تأکید قرآنی با خود دارد و پشتوانه این فریضه، 17 باید و نباید است که شش تأکید قرآنی آن برای مردان است.

وی ادامه داد: مردان در موضوع عفاف و حجاب در نیمکت ذخیره و بیکار و بی‌خطاب نیستند، بلکه شش مورد خطاب با مردان آغاز می‌شود.

معاون آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 11 تأکید قرآن به زنان است و از منظر دیگر ثقل بایدها و نبایدها به دلایل موجود برای زنان بیشتر است.

وی تصریح کرد: در بین عفاف و حجاب، ثقل تأکیدات قرآنی به مردان روی عفاف است و مردان در عفاف در لغزش هستند.

سویزی عنوان کرد: معلوم می‌شود، مخاطره مردان به عفاف است و سفارش قرآن به مردان عفاف و ثقل قرآن به زنان حجاب و لغزش زنان در حجاب است.

وی اضافه کرد: خیلی باید کسی آلوده و فرومانده باشد که زن باشد و در عفاف بلغزد و خطاب قرآن نسبت به این موضع یاد می‌دهد که چگونه اقدام به وظیفه و عمل کنند.

معاون آموزش و پرورش افزود: آیات در سوره نور با مردان و بانگاه آغاز می‌شود و خداوند به مردان می‌گوید که نگاه خود را فرو دارید، چراکه قرآن براساس عقلانیت است و نگاه غیرمتمرکز را تأکید می‌کند.

وی با بیان اینکه هفت تأکید قرآنی و تأکید با چشم نشان از این است که فساد از دیده آغاز می‌شود، بیان داشت: چه رازی چشم‌ها و جسم‌ها دارند که در طرح مترقی عفاف و حجاب را با تناسب عجیبی با موضوعیت زن و مرد آغاز می‌کند.

سویزی ابراز داشت: مردان علاقه‌مندند بیشتر ببینند و زنان علاقه‌مندند بیشتر دیده شوند و دنیای استکبار هم با همراهی امپراتوری رسانه این خط را تا آخر رفته و مردان را با چشم و زنان را با سراسر جسم نمایان می‌کند و این تمامی عرضه و آن تمامی دیدن است.

وی اذعان داشت: دشمن می‌خواهد مردان و زنان با غریزه‌های خویش همدیگر را ملاقات کنند و عفاف و حجاب طرح مترقی خطر برای این دید جنسی است.

معاون آموزش و پرورش گفت: خداوند در فلسفه حجاب می‌فرماید، حجاب برای ناشناخته کردن زن نیست، بلکه برای این است که آن سرمایه انسانی شناخته شود و جامعه هم همین را از او می‌خواهد.

*دنیای برهنگی می‌خواهد بگوید تمام عُرضه زن در عَرضه است

وی ادامه داد: دنیای بی‌حجابی و برهنگی می‌خواهد زن باور کند که همه عُرضه خود را در عَرضه خود نشان دهد و این جا باید گفت آیا این تحقیر است یا تکریم.

سویزِی یادآور شد: این فریضه مترقی برای این است که معنای مناسبات اجتماعی را بر مدار هویت انسانی تبدیل کند و دین محوری در این غریزه، مهار غریزه است.

وی متذکر شد: تأکیدات قرآنی برای مردانی است که می‌خواهد به تنهایی ببیند و زنانی که به تنهایی نشان دهد که همه این تمامیت‌ها را باید مدیریت کرد.

معاون آموزش و پروش اضافه کرد: عفاف و هر چیزی که نرم‌افزاری باشد، سخت‌تر است و خداوند متناسب با وجود آنها در این بخش طرح جامعه را برای هر دو جنس بر مبنای اعتدال قرار داده است.

وی ادامه داد: به گفته شهید مطهری «مهم‌ترین سقوط غرب این است که پاسخ نیاز جنسی و جسمی را در کانون غیر از خانواده جستجو می‌کردند.»

*حجاب با دکمه اجبار راه به جایی نمی‌برد

سویزی افزود: این 17 تأکید قرآنی با شش تأکید قرآنی به مردان و 11 تأکید  قرآنی به زنان را در سیمای اهل بیت جستجو می‌کنیم و خداوند نیز تصریح کرده که زنان آن روسری‌های بزرگ خود را روی سر و سینه و اندام خود بیندازد.

وی ادامه داد: چگونگی پوشش و حجاب فراخوانی از مغلوب و مرفوع دارد که شامل، چهارچوب شرعی و پوششی اندام مو و صورت باشد.

معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه اما حجاب مطلوب با دکمه اجبار نیست، بلکه با فرهنگ تکریم است، گفت: حجاب برتر، چادر است.

وی گفت: تأکید قرآن به زنان بر روی حجاب است، چراکه خداوند چون جوهره و جودی زن را میل به دیده شدن می‌داند.

سویزی بیان داشت: تأکیدات قرآنی برای این است که به تناسب با ابعاد وجودی زن در متن این فریضه و وقتی مرد و زن در جامعه حضور پیدا می‌کنند، ابعاد جسمی و جنسیشان مستور و ابعاد انسانی بارز شود.

وی افزود: عفاف و حجاب طرح مترقی قرآن برای پوشاندن ابعاد جسمی و جنسی و برای حفظ ضروریات و پاکی است و امروز می‌بینیم که دنیا در عریانی و برهنگی و تحقیر کردن شخصیت زن و کالامحوری و به افسار گسیختگی رسیده است.

معاون آموزش و پروش اظهار کرد: زنان زیادی در جهان فریاد می‌زنند که می‌خواهند به عفاف و حجاب برگردند.

وی گفت: درست است که می‌گویند در همایش عفاف و حجاب فقط معتقدین و باحجابان می‌آیند و باید از همه اقشار به خصوص بی‌حجابان هم بیایند و نظر دهند، چراکه شما هم می‌خواهید، قدرت جواب دادن و آنها هم باید بگویند تعبیر ما چیست و این نیاز است.

سویزی افزود: دومین مدل‌سازی از مطلوب تا مقبول حجاب و عفاف در کشور است که افراطیون از طرفی و مخالفان از طرفی نظر می‌دهند، در حالی که ما باید اعتدال‌سازی در عفاف و حجاب داشته باشیم.

وی نهادینه‌سازی و نهادینه کردن را راه سومی دانست و گفت: این امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه نهاد قانون‌گذاران، نظارت و رسانه باهم آوازه باشند و گسست میان گروه‌های مرجع محل خوبی برای این گسست برای کسانی که می‌خواهند عفاف را نشانه بگیرند، است.


                             پرچم حجاب در ایران ایستادگی در مقابل استکبار و استبداد است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پرچم حجاب ایستادگی در مقابل استکبار و استبداد و تسلیم نشدن در مقابل حاکمان زور برای تنزل انسانیت است.

خبرگزاری فارس: پرچم حجاب در ایران ایستادگی در مقابل استکبار و استبداد است
سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در همایش تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب با اشاره به اینکه دهه فجر حاصل خون شهدا است، اظهار کرد: باز شدن مسیر و پیمودن تعالی و تکامل بشریت و در هم شکستن طاغوت مرهون خون شهدایی است که ما امروز توفیق استمرار ادامه راه طولانی آنها را پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: بسیاری از شهدا این جمله زیبا را در وصیتنامه خود تنظیم کرده‌اند که حجاب تو برگرفته از خون سرخ من است و امروز این سنت در مسیر عفاف و حجاب همچنان باقی مانده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همایش امروز حجاب و عفاف در مسیر بزرگداشت 7 هزار زن شهید انقلاب اسلامی و بزرگواری کسانی که صدها هزار شهید در این راه دادند و در مقابل دشمنانی که تلاش کردند حجاب را از بین ببرند ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه حجاب ندای فطرت انسان است و انسان با عفت به سمت کمال و ایمان هدایت می‌شود، ادامه داد: ارزش‌ها و بایدها و نبایدهای اسلام در مسیری است که مدیریت جسم و غریزه را در اختیار خود قرار داده است در حالی که در جوامع غربی این گذرگاه جسم و غریزه و حالت‌های شهوانی از مدیریت خود انسان خارج و در اختیار غرایز حیوانی انسان قرار گرفته است.

سردار نقدی گفت: سخت‌گیری و سرکشی دشمنان شیطانی با حجاب برای این است که استقلال، استمرار را به وسیله تکرار خود از انسان‌ها گرفته و آن را تحت اختیار خود درآورد.

وی اضافه کرد: در جوامع غربی انسان‌ها با غرایز خود زندگی می‌کنند و این غرایز خود را در سطح حیوانی تنزل داده‌اند چنانکه همچون فرعون این انسان با جنبه را که می‌تواند خود را به بالا ببرد چنان حقیر و کوچک کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: ابرقدرت‌ها، زورگوها و حاکمان استکبار آزادی بشر را به این طریق می‌خواهند بگیرند و آنها را به بهره‌‌کشی و بهره‌وری مادی خود درآورند.

نقدی اظهار کرد: خیلی طبیعی است که نقطه مقابل عفاف و حجاب حتی اگر بدترین انسان‌ها که سال‌های متوالی در جهان غرب و با تدبیر حیوانی زندگی کرده‌اند و جسمش را نپوشانده است و در بدترین صحنه‌های هالیوودی زندگی خود را گذرانده‌اند باز ناخودآگاه این بدترین انسان‌ها تمایل به پوشش و حجاب دارند.

وی با تأکید به اینکه استکبار می‌خواهد جوانان ما همچون حیوان سیرک باشد، گفت: همانطور که حیوانات سیرک با کم و زیاد کردن میزان غذا و میل‌های شهوانی تسلیم می‌شوند صاحبان استکبار هم می‌خواهند جوانان ما را همچون صاحبان سیرکی تحت کنترل و اسارت خود درآورند.

وی با بیان اینکه زنان ما عزت و آزادگی را با حجاب و تکاپو در عرصه‌های مختلف اجتماعی تجربه کرده‌اند، گفت: زنان روزگار قدیم ما همچون زن ناصر‌الدین شاه هنگامی که ناصر‌الدین شاه را در هنگام قلیان کشیدن و انگیزه‌های شهوانی دید عکس‌العمل نشان داد و احساس خطر کرد.

وی گفت: کشور ایران با چنین زنانی روبه‌رو است که در مکتب‌های شهوانی چنین می‌توانند جرأت داشته باشند و جلوی آن مقابله کنند.

سردار نقدی افزود: دشمن از زنانی که پنج فرزند جوان خود را در سختی بزرگ می‌کند و آنها را به جبهه‌های جنگ می‌فرستد و می‌گوید شیر خودم را حلالت نمی‌کنم اگر به جنگ نروی می‌ترسم.

نقدی افزود: دشمن می‌خواهد محبت ما را در این راه از تک تک مادران ما با بی‌عفتی و بی‌حجابی بگیرد در حالی که 220هزار شهید در کشور داریم که حاصل تربیت و حیاء و حجاب دامن مادرانی پاکدامن و آزاده رشد پیدا کرده‌اند.

نقدی افزود: کشورهای استکبار، استبداد و استعمار بسیار خطرناک هستند و می‌خواهند پرچم حجاب را در مقابل استکبار و استبداد از بین ببرند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از زنان جامعه ما با داشتن حجاب به پیشرفت و تعالی رسیده‌اند گفت: 34 سال حضور زن در جمهوری اسلامی ایران این دروغ دشمن را برملا کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: 59 سال از کشف حجاب رضاخان می‌گذرد اما هنوز دشمن نتوانسته است حتی با زور زنان ما را مجبور به بی‌عفتی کند.

وی تأکید کرد: بسیاری از زنان و متخصصان جامعه ما در این 34 سال در تمامی رشته‌ها توانسته‌اند به جایگاه‌های بزرگ علمی در عرصه بین‌المللی دست پیدا کنند و مدال علمی کسب کنند.

وی افزود: امروز هیچ کس باور نمی‌کند که حجاب مانعی برای فعالیت‌ زنان ما باشد و در جمهوری اسلامی زنان فعال‌تر از زنان سایر کشورها در همه عرصه‌های علمی هستند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: غربی‌ها غرایز حیوانی و شهوانی را در خود آنقدر تقویت کرده‌اند که امروزه جوامع آنها دچار انحلال شده است چنانکه  60 درصد طلاق و ارتباط خانوادگی حاصل از غرایز حیوانی و جنسی آنها است زیرا که سطح زندگی آنها غربی و به سمت بی‌حجابی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رشد جمعیت در جوامع غربی به حالت معکوس و تک نفره و در حال نابودی است چرا که جامعه به سمت خروج از زندگی خانوادگی و بی‌عفتی می‌رود و در یک کلام می‌توان گفت کسی دروغ غربی‌ها را در ارتباط با اینکه حجاب محدودیت است امروز نمی‌تواند باور کند.

دبير همايش طلايه‌دارن حجاب و عفاف گفت: برگزارکنندگان اين همايش توانسته‌اند 48 برنامه توليدي را با موضوع حيا و حجاب طراحي و براي پخش به رسانه ملي ارسال کنند.

تحويل 48 برنامه توليدي با موضوع
"حسيني" دبير دومين همايش بين‌المللي "طلايه‌داران عفاف و حجاب" در مراسم آغازين اين همايش گفت: ايجاد شبکه‌سازي در حوزه بين‌المللي، شناسايي افراد و چهره‌هاي فعال در زمينه عفاف و حجاب، شناسايي سازمان‌ها و نهادهاي فعال در زمينه عفاف و حجاب و هماهنگي بين کشورهاي اسلامي در زمينه گسترش برنامه‌هاي ديني از مهم‌ترين اهداف اين همايش است.

وي تصريح کرد: دست‌اندرکاران اين همايش توانسته‌اند 48 برنامه توليدي را با موضوع حيا و حجاب طراحي و براي پخش به رسانه ملي ارسال کنند.

حسيني اظهار داشت: در اين همايش 253 مقاله ارائه شده است که از اين بين 231 مقاله برگزيده شده است.

پوشش و حجاب زمینه‌ساز رشد و کمال انسان‌ها است

دبیر دومین همایش تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب گفت: پوشش و حجاب پرتویی از آفرینش الهی است و زمینه ساز رشد و کمال انسان‌ها است.

خبرگزاری فارس: پوشش و حجاب زمینه‌ساز رشد و کمال انسان‌ها است


حسینی صبح امروز در همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب با بیان اینکه یکی از قوانین ربانی در ادیان انسانی حجاب بوده است، اظهار داشت: آیات نورانی قرآن کریم حکم الهی را به نحو مطلوب تبیین و سیره نورانی معصومین را به بهترین شکل به منصه ظهور در زندگی انسان‌ها گذاشته است.

دبیر دومین همایش تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب بیان داشت: همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب با هدف ترویج و تعمیق و نیز ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب در داخل کشور برگزار شده است.

وی شبکه‌سازی اجتماعی عفاف و حجاب در عرصه بین‌المللی، شناسایی افراد در سازمان‌ها در موضوع عفاف و حجاب، آشنایی‌بخشی به زنان در بیداری اسلامی، تعامل و هماهنگی بین کشورها در موضوع عفاف و حجاب از دیگر اهداف برپایی این همایش عنوان کرد.

حسینی همچنین به اقدامات دبیرخانه این همایش اشاره کرد و ابراز داشت: تولید 48 برنامه تلویزیونی با موضوع حیا، عفاف و حجاب، تهیه سرود و نماهنگ با موضوع عفاف و حجاب، فراخوان 253 مقاله و 31 مقاله برگزیده با موضوع عفاف و حجاب از جمله اقدامات این دبیرخانه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری دومین همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب حاصل تلاش تمامی دستگاه‌ها و مسئولین ذیربط است که جا دارد از همکاری این بخش‌ها تشکر لازم را به عمل آوریم.

دیدار جمعی از بانوان مدعو همایش بین‌المللی حجاب و عفاف با لاله افتخاری

جمعی از بانوان مدعو همایش بین‌المللی حجاب و عفاف ظهر روز یکشنبه با خانم لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

افتخاری در ابتدای این دیدار ضمن تبریک و یادآوری ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بر اهمیت ترویج و گسترش فرهنگ قرآن، عترت، عفاف و حجاب در جوامع اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه تنها راه بهره‌مندی از جامعه‌ای سالم و سعادتمند را تاسی از قوانین و آموزه‌های دین مبین اسلام دانست و بانوان نمونه اسلام از جمله حضرت فاطمه(س) را الگو و سرمشق نمونه تمامی بانوان جهان اسلامی خواند.

عضو فراکسیون زنان و مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدار خود در جمع بانوان شرکت کننده در همایش عفاف و حجاب به وجود قوانین و طرح‌های کارآمدی چون طرح خانواده و طرح حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران، آمادگی انتقال تجارب و دستاوردهای خود را در این حوزه به دیگر کشورهای اسلامی دارد.

وی در خاتمه این دیدار از ایجاد طرح اتحادیه اسلامی زنان مسلمان به جهت وحدت و همگرایی بیشتر بانوان مسلمان خبر داد.

در این دیدار هم‌چنین برخی از بانوان شرکت کننده به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه اهمیت پرداختن به مسائل بانوان و ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جوامع اسلامی پرداختند.

همایش بین المللی طلایه داران عفاف و حجاب برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی طلایه داران عفاف و حجاب در 17 بهمن ماه سال جاری به همت بسیج جامعه زنان اصفهان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: همایش بین المللی طلایه داران عفاف و حجاب برگزار می‌شود


در این همایش 150 نفر از کشورهای روسیه، ترکیه، لبنان، عراق، تاجیکستان، بلژیک، بحرین، اندونزی،تونس، الجزایر، آمریکا، بنگلادش، نیجریه، فیلیپین، میانمار، چین، تایلند، قزاقستان، بسنی، آلمان، کانادا و زیمباوه حضور دارند.

همچنین تولید 39 برنامه تلویزیونی با کارشناسان دینی در مورد حیا، حجاب و عفاف، ساخت سرود ملی با موضوع حجاب و عفاف که در روز همایش سروده می شود، سیر نمایشگاهی حجاب در اندیشه رهبری به زبان فارسی و انگلیسی از جمله برنامه های این همایش به شمار می رود.

 تا کنون 253 مقاله در حوزه عفاف و حجاب به دست دبیرخانه همایش رسیده است که پس از بررسی تعداد 32مقاله برگزیده شده است که در روز همایش از صاحبان آن تقدیر می شود و این مقالات در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید.